Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
Chillard
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 39
Membre des de: dv. 30 oct. 2020, 19:03

VEUS preferides de l'anime

ds. 05 ago. 2023, 00:13

Quines serien les vostres veus preferides de l'anime en català?


*Si no sabeu massa sobre doblatge podeu dir només el personatge :yeah:
Chillard l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 05 ago. 2023, 15:23, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
Chillard
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 39
Membre des de: dv. 30 oct. 2020, 19:03

Re: VEUS preferides de l'anime

ds. 05 ago. 2023, 00:15

Les meves serien:

En Marc Zanni per partida doble: Son Goku i Hanamichi Sakuragi.

També de Bola de Drac serien en Vegeta (Joan Sanz) i en Kaito (Ferran Llavina).

D' Slam Dunk també em filipa molt la veu de l'Akagi (Alex Meseguer).

I finalment en Yusuke (Claudi Domingo) i en Kuwabara (Mark Ullod)... de Yu Yu Hakusho.
Chillard l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 05 ago. 2023, 15:35, en total s’ha editat 1 vegada.
 
Avatar de l’usuari
RudraCNG
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 97
Membre des de: dg. 13 des. 2020, 20:37
Ubicació: Catalunya

Re: VEUS preferides de l'anime

ds. 05 ago. 2023, 10:49

Realment m'agraden tantíssimes veus catalanes... Miraré de fer-ne una selecció reduïda i separar-les per anime, perquè hi ha actors que penso que brillen especialment en determinats papers.

A l'Inuyasha, la veu d'en Sesshomaru (Carles di Blassi) em sembla de les millors que tenim al panorama català. De la mateixa sèrie, també la de la Kagome (Gemma Ibáñez) i la Joel Mullachs com a Sango. La sèrie és, traducció a banda, dels millors doblatges que s'han fet a un anime.

Anava a posar en Santi Lorenz com a Naraku a l'Inuyasha, però penso que com a Bobobo encara llueix més, perquè és un personatge més complicat.

Del Conan sempre m'ha encantat la veu d'en Hattori (Hernán Hernández). La de l'Amuro (Roger Pera) em torna boig i em va agradar molt la veu que va tenir la Vermouth a l'especial de la festa de disfresses al vaixell, que crec que era la Neus Sendra.

A Escaflowne, tot i que va ser un paper força fugaç, el nostre estimat Jordi Vila va fer una molt bona interpretació d'en Balgus.

De One Piece, m'encanta com de ben interpretada està la Vivi per l'Eva Lluch. La Montse Puga també fa interpretacions magistrals com a Nico Robin. Mencions d'honor també per a en Jaume Mallofré (Barbanegra), en Joan Massotkleiner (Crocodile) i l'Aleix Estadella (Ace).

De Ranma, l'Antoni Crespo com a Happosai. Una veu supercaracterística i que per desgràcia es va sentir ben poc als animes.

De Shin Chan, la Glòria González fotia uns crits espectaculars fent de Misae. Menció també per a la Cristina Mauri (Shin Chan), que s'hi devia deixar les cordes.

De Yu Yu Hakusho, l'Óscar Muñoz com a Kurama i la Marta Padovan com a la Genkai.

D'Evangelion, la nostra institució del doblatge, la Núria Trifol, va fer el que per a mi és el seu millor paper, l'Asuka.

Finalment, tot i que tal com he dit, me'n deixo 1.000, volia fer esment de la Roser Aldabó, que tan acostumats ens té a fer de bestioles de noies amb poders màgics i nens petits. Sempre em va agradar la veu d'en Kero, però que 20 anys després sigui capaç d'aconseguir que soni EXACTAMENT igual crec que fa que calgui incloure-la.
 
Avatar de l’usuari
Bluepheasant
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 659
Membre des de: dj. 14 març 2019, 00:37

Re: VEUS preferides de l'anime

ds. 05 ago. 2023, 11:23

Uff jo aporto dades a eldoblatge i en podría estar parlant tot el día del tema.
Si m'haig de quedar amb un es dificil perquè m'agraden molts; però et podria dir Marc Zanni com el nostre Goku, Elisabet Bargalló com a Nami i Carles Lladó=Ruffy, Carles di Blasi= Sesshomaru, poc s'en parla de la Belén Roca fent la prota de Fushigi Yuugi i un llarg etc.
A Ranma 1/2 el Josep Maria Ullod fent del Genma va ser brutal crec que es un dels seus millors papers, tant com el Capità Haddock a Tintin, en aquesta sèrie també la Núria Domènech fent de Kasumi fa que el personatge t'encegui, es d'agraïr que tornés per la nova sèrie de la Sakura tot i la jubilació.
M'encanten tots els papers que va fer l'Albert Socias a One Piece, crec que tindría que haber sigut el Narrador desde el principi

Sobre un aspecte tècnic: En el últims doblatges que s'han fet de pelis de Bola de Drac o el ZKai haureu pogut veure que en les veus d'ambients sempre sentim a Jordi Pineda (Doflamingo a One Piece) o Francesc Pujol (Kizaru). Alguns pensareu "es copien del repartiment de One Piece" en part té la seva gràcia per que en Japones també passa sent les dues de Toei.
Este es el camino
 
Ender11
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 122
Membre des de: dj. 28 ago. 2014, 19:12

Re: VEUS preferides de l'anime

ds. 05 ago. 2023, 21:58

Aquests son els meus favorits, en tinc molts pero només anomenaré 6, 3 masculins i 3 femenins:

--Femenins:
-Assumpta Navascues: M'ha agradat molt en general, es una bona veu per personatges femenins com va fer amb la Yui Kasuga (Corrector Yui) que la va clavar una mica amb l'original japonés i la Maron Kusakabe (Jeanne, la lladre Kamikaze), també va doblar molts personatges principals femenins en el anime.
-Eva Lluch: Un atltre de les meves favorites, menció especial quan va doblar a la Doremi
-Carmen Ambrós: Una de les millors actrius catalanes en donar veu infantil (masculins o femenins) o personatges femenins amb una veu "kawaii" a més que també ha doblat molts personatges d'anime en castellà, tant debó surtin noves actrius amb aquest tipus de veu per si surt un personatge així, la Carmen Cambrós no estará eternament doblant.


-- Masculins:
- Marc Zanni: Aquest home es una llegenda com el que va doblar el protagonista de l'anime que també es una llegenda Son Goku de Bola de drac, i també en Zoro de One Piecem etc...
- Aleix Estadella: El recordo més per que va donar veu a l'Inuyasha, pero també molts altres personatges com en Trunks del futur, o en Rukawa, pero m'agradat més com a Inuyasha
- Joan Sanz: Sens dubte el millor Vegeta, superant l'original en la meva opinió, en Vegeta mes mal parlat i els seus llegendaris insults.
 
Avatar de l’usuari
Aleph
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 35
Membre des de: dv. 18 juny 2021, 17:38
Ubicació: Barcelona

Re: VEUS preferides de l'anime

dl. 14 ago. 2023, 12:12

De veus masculines agafaria l'Aleix Estadella (Inuyasha, l'Aleix fa una gran veu d'antiheroi), en Domènech Farrell (Freezer; Bola de Drac Kai, em sembla una veu molt intimidadora que s'acosta més al personatge que l'original) i en Joan Massotkleiner (Crocodile, One Piece, la veu també s'ajusta molt al personatge)

De veus masculines agafaria la Núria Domènech (Minako, Sailor Moon, la Núria té una veu dolça com la mel), l'Eva Lluch (Doremi, la veu s'ajusta molt al personatge) i la Marta Ullod (bàsicament per que té un rang de veus brutal)
 
jon.sanchez
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 44
Membre des de: dc. 25 ago. 2021, 20:43

Re: VEUS preferides de l'anime

dv. 18 ago. 2023, 18:27

Tenim sort de tenir tants actors i actrius de doblatge boníssims.
Els meus preferits són en Marc Zanni (llegenda de l'anime a Catalunya) com a Goku, Zoro..., l'Aleix Estadella com a Trunks i Inuyasha, en Marcel Navarro com a Tanjiro i Whis, l'Oriol Rafel com a A-16 i en Jaume Mallofré com a Cèl·lula (he vist comparacions de doblatges d'aquests dos últims i em semblen millors que en japonès i tot), Roser Aldabó com a Kero i molts més, Joël Mulachs com a Son Gohan i Conan, l'Elisabet Bargalló fent nens és brutal (destaco el grandíssim paper amb la Nami i en Son Goten). També em sembla brutal el canvi que hi ha d'en Doraemon a l'Inosuke, aquest últim trobo que l'Eduard Itchart li ha trobat el punt perfecte al personatge.
 
Avatar de l’usuari
Joffre
Usuari
Usuari
Entrades: 10
Membre des de: dv. 18 ago. 2023, 10:57
Ubicació: El Vallès bo

Re: VEUS preferides de l'anime

dt. 05 set. 2023, 21:01

Ostres! N'hi ha tantíssimes de bones... Però una de mítica que sempre m'ha flipat és el Follet tortuga que mirant per internet he vist que el feia el Vicens Manel Domènech. Era la veu també del Sr. Leclerc de l'Alló Alló... Què mítica la frase el "soc jo, el Leclerc"
 
Avatar de l’usuari
enzo1988
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 322
Membre des de: dc. 10 nov. 2010, 10:23

Re: VEUS preferides de l'anime

dc. 06 set. 2023, 22:54

És molt difícil. Ja fa uns 15 anys que no segueixo cap anime. O sigui que tirare bastant de nostalgia.

Veus que recordo per 2 o més personatges.

-Nuria Trifol: Utena, Ran de Conan, Sayaka de Cinturo Negre, Candy, Ranma, Natsumi de quedes detingut

-Marta Barbarà: Krilin, Nanami d’Utena, Shampoo de Ranma, Botan de Yu Yu Hakusho,

-Joël Mulachs: Anthy d’Utena, Alexandre de Lamu, Son Gohan, Conan

-Núria Domènech: Kasumi de Ranma, Tomoyo de Sakura, Ume de Shin Chan, Minako de Sailor Moon, Suno de Bola de Drac

-Marc Zanni: Gokuh, Hiroshi de Shin chan, Ranma, Hanamichi de Slam Dunk

-Carme Capdet: Ataru de Lamu, Lunch de Bola de Drac.

-Joan Pera: Ten Shin Han, Mendo de Lamu

-Jaume Mallofre: Cel.lula, Director de Shin Chan

-Jordi Vila: Monstre Bu, Musculman

-Xavier Fernández: Cor Petit, Sr. Fujinami de Lamu

-Joan Sanz: Vegeta, Nakano de Musculman, Esquifit de Lamu

-Isabel Muntané: Lamu, la Xixi i la Kinoko del Dr. Slump

-Francesc Figuerola: Akio d’Utena, Hotohori de Fushigi Yuugi, Mamoru de Sailor Moon

-Assumpta Navascues: Nobita, Azuki

-Monica Padros: Son Gokuh i Keiko de Yu Yu Hakusho.

-Felix Benito: Totpoderos / Satanas de Bola de Drac i Agasa de Detectiu Conan.

-Roser Contreras: Bulma, Obokaman.

-Rosalia Baños: Sakura de Lamu, Mai de Bola de Drac.


Veus que només recordo en especial per un personatge (pero quin personatge i quina interpretacio!)

-Ramon Puig: Sembei Norimaki.

-Vicens Manel Domenech: Follet Tortuga. Si no la millor, de les millors veus d’ancians que he escoltat no només en anime si no en general (cinema, televisió) tan en catala com en castella. No es anime pero el Panoramix que feia també era meravellos.

-Xavier Casan: Ulleres de Lamu.

-Jordi Vilaseca: Frizer

-Joan Pau Piqué: Satan

-Pep Ballester: Cirera de Lamu.

-Eduard Itchart: Doraemon.

-Teresa Soler: Shaoran.

-Cristina Mauri: Shin Chan

-Glòria González: Misae de Shin Chan

-Marta Padovan: Genkai de Yu Yu Hakusho.

-Mayte Supervia: Mare de Nobita

* La Nuria Domenech ja esta jubilada? Sempre m'he demanat l'edat aproximada que deu tenir. Igual que la Isabel Muntané que han dit que es va retirar. Si algú entes em vol respondre en privat sobre el tema li agraire.
Imatge
 
Lolalolita23
Usuari
Usuari
Entrades: 4
Membre des de: ds. 12 ago. 2023, 16:25

Re: VEUS preferides de l'anime

dv. 15 set. 2023, 15:47

Les veus que més m'agraden són de l'anime inuyasha concretament la d'inuyasha i de la kagome. Altres veus que m'agraden són les de l'anime fushigi yugi i són les de la miaka i tasuki
 
Avatar de l’usuari
Yirvasu
Usuari
Usuari
Entrades: 10
Membre des de: dt. 12 març 2024, 22:30

Re: VEUS preferides de l'anime

dl. 22 abr. 2024, 21:27

M'agraden molts però li tinc cert afecte a les quals apareixen en les ovas de Riding Bean, Bubblegum crisis, crec que Nuria Trifol interpreta a un personatge principal.
Dar a conocer y compartir

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants