Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

 
Avatar de l’usuari
enzo1988
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 322
Membre des de: dc. 10 nov. 2010, 10:23

Muntatges cinematografics de les sages de "Bola de drac" en català

dg. 03 set. 2023, 17:59

Hola a tots. Fa 2 anys al muntatge de "El joc de'n Cel.lula" ho vaig explicar.

"" Feia molts anys que volia fer això però mai trobava el moment. Fa uns 5 anys faig fer uns muntatges de les sages on combinava els episodis en catala de la serie "Bola de drac" (Original i Z) com si fossin una pel.lícula llarga (normalment d'unes 4 o 5 hores, jeje) i sense practicament res de farciment. Doncs mentres feia els muntatges revisava el manga sempre. Del "Bola de drac" original en vaig fer 7 episodis i del Z 7 més. La base eren els episodis de les releases més bones d'animelliure i ho feia amb el virtualdub. No em surtien perfectes però si potables pel que jo volia. ""

Pero considerava que els montatges m'havien quedat massa llargs. Pero passava ansia de retallar massa fragments. No som bo resumint. Pero desde fa un temps el seguidor Patricio Agustín Nieva va fer un projecte semblant anomenat DB Films. Els muntatges eren en latino. Pero em van servir de referencia per retallar adequadament els meus muntatges. I ara ja m'estic acostant a la fi. Pero necesitaria una mica d'ajuda per acabar-los de retocar i rematar. La feina més feixuga ja esta feta. Falta rematar els talls que no em van quedar perfectes. Afegir openings i endings (editar alguns d'aquests endings), alguns substitols forçats (només pel primer muntatge de la recerca de les boles de drac). I uns retols pel titol de la saga corresponent.

La cosa esta així de moment (sense openings ni endings i sense tenir els talls ben ajustats).

-"La recerca de les boles de drac": 174 minuts. L'ending seria el classic "Vull viure d'aventures" de tota la vida.
-"El gran torneig de les arts marcials": 195 minuts. L'ending seria la cançó de "El millor del món"
-"L'exercit de la cinta vermella": 246 minuts. Aquest muntatge abarca fins que en Son Gokuh deixa la vila del pingüi. L'ending seria la cançó de "La cinta vermella".
-"La fi de l'exercit vermell i Baba la vident": 226 minuts. Des de la torre sagrada fins al final del torneig de la Baba. L'ending seria el de "Goku, corre endavant".
-"El 22e Torneig de les arts marcials": 159 minuts. Des que comença el torneig fins que tothom aplaudeix a en Ten Shin i en Gokuh. L'ending seria la cançó que surt al combat de'n Ten Shin i en Yamcha.
-"En Satanas Cor Petit" : 229 minuts. Des de que mor en Krilin fins que aquest i els altres resuciten. Per l'ending he pensat amb "true power of Piccolo M505". Doncs no hi ha cap cançó doblada que quedi be.
-El 23e Torneig de les arts marcials": 201 minuts. Des que comença al torneig fins que en Gokuh es despedeix de tots amb la Xixi. L'ending seria el "Vull viure d'aventures" amb el Gokuh adult. I una escena post-ending: el casament de'n Gokuh i la Xixi.
-"Els guerrers de l'espai": 248 minuts. Des de l'arribada de'n Raditz fins que en Vegeta fuig amb la nau. L'ending seria "Estic protegit per les estrelles" de tota la vida.
-"Viatge al planeta Namek": 248 minuts. Des que decideixen viatjar a Namek fins que en Vegeta abandona a en Son Gokuh a l'hora de combatre en Ginew. L'ending seria el de "Els rivals més forts", em sembla el més adient.
-"El pare de'n Son Gokuh": 40 minuts.
-"El tira Frizer": 248 minuts. Des de el combat de Gokuh contra Ginew fins que tots resuciten amb les boles de Namek. L'ending seria el de la segona pelicula de Cooler "Super Heroi".
-"L'arribada dels androides": 248 minuts. Des de que torna en Frizer fins que en Cel.lula absorbeix l'A-17. L'ending seria l'instrumental de "Mind Power Ki".
-"Un futur diferent": 35 minuts.
-"El joc de'n Cel.lula": 246 minuts. Arriba fins que en Trunks es despedeix de tots. Part d'aquest muntatge te com a base el muntatge que vaig fer amb Tato. Per tant hi ha alguns fragments del doblatge de Kai per respectar les associacions de veus. L'ending seria la versio completa de "Llum, foc, destrucció" de 3 minuts en pla retrospectiva. Doncs fou tot un final d'etapa.

* Amb els openings no es complicat. El de tota la vida del original i "El llum, foc, destrucció" pels muntatges de Z. Per alguns endings estaria be fer o un mix de moments iconics de la saga en pla videoclip o be un recull de fotogrames iconics d'aquests. Els 2 especials crec que no els hi cal opening ni ending.

* Vaig fer fins al final del joc de'n Cel.lula. Si algú esta interesat i s'hi vol posar (jo ja no hi participare) en el monstre Boo el Patricio Agustín ha acabat els 2 muntatges i ja tendra una molt bona base.

Be, si estau interesats i em voleu ajudar només ho heu de comentar. Intentare acabar la primera saga i l'especial de'n Bardock abans d'una setmana. Repeteixo, si us interesa.
enzo1988 l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 09 set. 2023, 16:44, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 348
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

Re: Muntatges cinematografics de les sages de "Bola de drac" en català

ds. 09 set. 2023, 14:05

Només dir que em sembla super interessant i potser una bona manera de revisitar aquestes sèries pels que no en som gaire fans del farciment.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants