Anime i manga en català

Moderadors: Maki, Steve Maister

Camel3XL
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 232
Membre des de: dg. 16 oct. 2022, 22:03
Contacta:

Yona, la princesa de l'alba a l'X3 (2024)

dv. 11 oct. 2024, 20:10

Com ja deveu saber, Yona, la princesa de l'alba s'ha estrenat a l'SX3 aquest setembre.
Tot i que avui ja emeten l'últim episodi, l'heu vist?
Què us ha semblat??

Imatge
Canal de discord Anime SX3
Imatge

pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 144
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

Re: Yona, la princesa de l'alba a l'X3 (2024)

dv. 11 oct. 2024, 22:10

Hola! Jo encara no, vaig per l'episodi 16 (últimament vaig de cul amb tot ^^u ) però en general la sèrie m'està agradant molt. A banda, és un tipus de sèrie diferent del que havien portat fins ara al SX3, amb tants d'animes d'esport, i crec que ha tingut força èxit, perquè sempre hi ha capítols de la sèrie entre els més vistos de l'X3.

L'únic que no em convenç és que vaig googlejar la sèrie i vaig veure que el manga porta ja més de 40 volums i no sembla que hi hagi cap intenció d'adaptar el que queda del manga, ni ara ni en el futur... Hauria preferit una sèrie autoconclusiva, per no quedar-me amb una altra història a mitges.

thegarfel
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 370
Membre des de: dt. 19 feb. 2013, 15:36
Ubicació: Nascut a Gironella, allà per Berga. Ara donant voltes pel món (xq ma germana és una plasta)

ds. 12 oct. 2024, 16:35

pinya ha escrit:
Hola! Jo encara no, vaig per l'episodi 16 (últimament vaig de cul amb tot ^^u ) però en general la sèrie m'està agradant molt. A banda, és un tipus de sèrie diferent del que havien portat fins ara al SX3, amb tants d'animes d'esport, i crec que ha tingut força èxit, perquè sempre hi ha capítols de la sèrie entre els més vistos de l'X3.

L'únic que no em convenç és que vaig googlejar la sèrie i vaig veure que el manga porta ja més de 40 volums i no sembla que hi hagi cap intenció d'adaptar el que queda del manga, ni ara ni en el futur... Hauria preferit una sèrie autoconclusiva, per no quedar-me amb una altra història a mitges.

Això és força normal, la idea general de produir un anime és per vendre el manga. Si no llegeixes manga, llavors fuig de qualsevol sèrie de temporada que només duri 12 capítols perquè el 99% de les vegades que incomplerta a menys que siguin pocs volums (però menys de 10, típicamente 4-5 és el que es pot adaptar en una temporada).

Horimiya per exemple te 16 volums i ho van adaptar una mica a corre-cuita en 1 temporada. La trama principal es pot adaptar, però és que tots els extres donaven per una altra temporada que al final van fer, tot i el canvi de direcció artística i el sentiment general de "això és un bonus" si no mires un muntatge remix on puguis veure els extres intercalats amb la trama.

La bona notícia és que avui en dia es porta molt lo de fer més temporades d'una sèrie quan han passat uns anys, perquè han vist que llavors hi ha una nova generació disposada a comprar el manga. Bleach n'és un exemple. I si no doncs a llegir, que al final no queda altra. El manga està força bé, però ojo que és un shoujo, amb el que comporta. L'anime és més "accessible".

Noín
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2062
Membre des de: dg. 21 març 2004, 18:00
Contacta:

ds. 12 oct. 2024, 17:51

La serie està bé, l'he vista, ara bé, té un aire a Fushigi Yugi difícil de disimular

Sepia28
Ishinchu
Ishinchu
Entrades: 26
Membre des de: ds. 30 des. 2023, 21:08

dt. 15 oct. 2024, 12:11

Hola!
He vist que tambe hi han varies OVES que segueixen l'anime. Sabeu si tambe s'emetran?

Michan
Usuari
Usuari
Entrades: 4
Membre des de: dl. 12 abr. 2021, 21:49

dv. 25 oct. 2024, 19:13

Noín ha escrit:
La serie està bé, l'he vista, ara bé, té un aire a Fushigi Yugi difícil de disimular

Jo he pensat el mateix! De fet vaig intentar fer una recerca a Google per veure si algú més ho ha dit i em vaig sorprendre quan no vaig veure gaire resultat sobre el tema, més enllà d'un fil a Reddit.

Per cert, està pujada la sèrie a qualque web? Ho he mirat tot al web del 3XL, però ho vaig deixar a mitges, justament al capítol 10 i ara ja han eliminat l'11 (i el 12 ho fan avui a mitjanit).

pinya
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 144
Membre des de: ds. 21 gen. 2012, 23:43

ds. 26 oct. 2024, 17:32

Ja l'he acabat! A mi m'ha agradat força, estic pensant en seguir amb el manga. No se sap res de si es doblaran els OVAs en algun moment, oi?

Com dieu s'assembla força a Fushigi Yugi, però Yona m'ha semblat menys melodramàtica. Fushigi Yugi la vaig veure fa molts anys, però diria que el tema romàntic i tot el melodrama entre els protes era força més central, Yona té més aventures, més tipus Inuyasha on el tema del romanç entre els protes està present des del minut 1, però les aventures són més importants que el romanç.

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 17 visitants