Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
viktor104

Com puc aconseguir aquest efecte amb una foto?

dj. 22 set. 2011, 16:52

Hola,
A la uni m'han manat un treball on hi he d'anar posant un seguit de fotos (entre 700 i 1000) i anar marcant diferents detalls constructius.
Hauria de ser una cosa com us he adjuntat a baix, però no sé com fer-ho ni com marcar-ho.
M'agradaria poder fer-ho amb gimp, o algun programa més senzill, el que em recomaneu, stic obert a opinions, i m'agradaria saber quin és l'efecte que he de posar perquè la foto es vegui aixi com "fluixeta" i si teniu alguna idea per a poder marcar això i que sigui fàcil.
Moltes gracies,
Victor.

Imatge
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Com puc aconseguir aquest efecte amb una foto?

dj. 22 set. 2011, 21:32

No és cap efecte especial, simplement han pintat amb color blanc a sobre amb la opacitat posada a un cert percentatge.

Exemple ràpid. Pinto a sobre amb color blanc amb opacitat al 50%:

Imatge

I després marco amb la eina de fer línies les parts que m'interessen. Jo he remarcat el braç del noi d'esquenes:

Imatge

Per últim amb una línia vermella y l'eina de text poses què és el que has marcat:

Imatge

xD

És molt senzill de fer. Jo ho he fet amb el Photoshop, però amb el Gimp ho pots fer també, ja que això es fa amb eines bàsiques.

QUalsevol dubte, pregunta :adeu:
Imatge
 
viktor104

Re: Com puc aconseguir aquest efecte amb una foto?

dj. 22 set. 2011, 22:47

És presisament el que busco!!!
Moltisimes gracies.
Podries dir-me quines eines-icones del potoshop has utilitzat per a fer-ho? Per retocar i pintar aixo que dius amb blanc i l'opacitat.
Victor.
 
Avatar de l’usuari
Miles_prower
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 995
Membre des de: dg. 14 gen. 2007, 15:08

Re: Com puc aconseguir aquest efecte amb una foto?

dj. 22 set. 2011, 23:38

I tant:

Imatge

- Agafes l'eina de pinzell (1) i selecciones que pinti color blanc.
- Li poses opacitat al 50% aprox. (2)
- Selecciones un radi ben gran ple pinzell, per a que et pinti l'area més gran possible. (3)
- Pintes a sobre de la imatge, però COMPTE! Pinta-la tota d'una passada sense deixar anar el clic del ratolí, ja que si a sobre de la zona pintada de blanc pintes altre cop veurás que fas una segona capa de blanc més opaca. Per això és important agafar un pinzell ben gran.
- Un cop pintat tot fas clic a l'eina de línies (4), i llavors veuràs el següent menú:

Imatge

- Selecciones el gruix de les línies a dibuixar (6) -jo posaria un gruix de 2 píxels- i el seu color (7).
- Fetes les línies, fas clic a l'eina de text i tindrás això:

Imatge

- Selecciona el tipus de lletra, la seva forma (negreta, inclinada...) i la seva mida (posa 7 a la imatge d'aquí a sobre però en realitat hauria de ser 8 xD) i escriu on vulguis.

Amb tot això ja hauries d'estar.

Sembla molta cosa però és extremadament fàcil. ;)

- Fetes les línies, poses el text que vulguis
Imatge
 
viktor104

Re: Com puc aconseguir aquest efecte amb una foto?

dv. 23 set. 2011, 00:32

Moltes gracies Miles_prower.
Era precisament el que buscava.
M'has fet un bon favor!
Ara m'instalaré el photoshop CS3 (que es el que tinc amb cd, em fa mandra baixar-me la nova versió ja que no l'utilitzo mai el photoshop), i suposo que tot i que sigui una versio antiga les opcions les tindrà igual.
Moltisimes gràcies,
Victor.
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: Com puc aconseguir aquest efecte amb una foto?

dv. 23 set. 2011, 01:33

Amb el gimp el efecte del blanc el pots fer així:
- Capa nova
- Omplir-la amb el pot de pintura de color blanc amb la opacitat canviada.
Imatge
 
viktor104

Re: Com puc aconseguir aquest efecte amb una foto?

dl. 26 set. 2011, 00:12

Avui he provat de fer-ho amb el gimp i també ha sortit sense cap problema. Moltisimes gràcies per l'ajuda als dos.
:yeah:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants