Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Capturar l'audio de TV3 o de TV3HD?

dv. 01 ago. 2014, 06:53

La pregunta es aquesta, d'on puc treure un millor audio? de TV3 o del canal HD? es que aviam, per TV3 emeten en mp2 a 160 kbps i pel HD emeten en AC3, pero a 128 kbps... quin es millor per a usar amb montatjes? ^^u
 
Avatar de l’usuari
Guiru
Administrador
Administrador
Entrades: 918
Membre des de: dc. 03 des. 2003, 16:12
Ubicació: Badalona
Contacta:

Re: Capturar l'audio de TV3 o de TV3HD?

dv. 01 ago. 2014, 09:21

TV3HD usa AC3+ que és millor còdec que el AC3 de tota la vida. Així que en teoria hauria de ser millor l'àudio de TV3HD que el de TV3.

Però TV3SD emet en 4 àudios, dos dels quals són idèntics, en AC3 normal i en MP2, entre aquest dos el millor seria el AC3.

És a dir, AC3+ és millor que AC3 i aquest és millor que MP2.

La gran pregunta pot ser: quant de millor és per baixar de bitrate? en la wikipedia comparen en 5.1 que AC3+ a 300kbps és semblant a un AC3 a 450kbps
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: Capturar l'audio de TV3 o de TV3HD?

dv. 01 ago. 2014, 15:03

Es pot guardar d'alguna manera directament el que es reb en lloc de gravar el que s'està escoltant? No se si m'explico.
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Capturar l'audio de TV3 o de TV3HD?

dv. 01 ago. 2014, 17:53

Bilkoff ha escrit:
Es pot guardar d'alguna manera directament el que es reb en lloc de gravar el que s'està escoltant? No se si m'explico.

Doncs no t'entenc... pero sona interensant, pots tornar-ho a dir amb altres paraules o algo? ^^u

PD: Sobre l'audio AC3 de TV3... no m'habia fixat, tot i aixi un dels grabadors de TDT al no ser HD no es compatible amb el AC3 crec, es que en tinc dos, un que es una tarjeta de TDT conectada per USB amb TDT HD al PC amb la que puc grabar tot un multiplex sencer, i l'altre grabador es conecta a la tele pero sense HD, tinc la sensacio que el que esta a la tele te la senyal mes estable i no te tants posbiles talls de senyal... per aixo crec que millor grabare els dos audios, el HD i el normal i despres si hi ha talls doncs tindre un de reserva ^^u pero usare mes que res el HD, ja que m'has convençut :yeah:
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Capturar l'audio de TV3 o de TV3HD?

dv. 01 ago. 2014, 18:56

Jo crec que sí he entès al Bilkoff.

Vol l'àudio en brut/pur/Raw, i no pas "codificat/modificat" per la capturadora/gravadora. Encara que sigui el que dugui el vídeo en qüestió i tingui el bitrate i canals, sempre es perd un tant per cent de qualitat en l'emissió, a vegades imperceptible. Igual passa amb l'imatge del vídeo.

Un clar exemple el tenim quan no rebem bé el senyal d'emissió per molt que sintonitzem els nostres aparells. L'emissor ho està enviant perfectament, (en brut), i per culpa del canal i/o del receptor, tenim una imatge i so diferents a l'original.

Capturar-ho sense "pèrdues"? Difícil. S'hauria de fer directament des de l'emissor. Un cop surt de l'estudi, entra al canal, i més quan arriba al receptor, ja comporta pèrdua. Com no sigui amb magnetòfons de 76cm/s de velocitat emprats a la gravació de concerts de música clàssica, i hauria de ser in situ, (emissor).

Suposo que es refereix a això. I si no, doncs res. :xiulant:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Bilkoff
Moderadors
Moderadors
Entrades: 972
Membre des de: dt. 05 oct. 2004, 19:22

Re: Capturar l'audio de TV3 o de TV3HD?

dv. 01 ago. 2014, 19:02

Si, es el que volia dir.
Estic d'acord en que es perd al enviar, passar per l'aire, etc, però només en les emissions analògiques, en les digitals no deuria d'haver problema de degradació.
Pense que si que es possible guardar aquell ac3+ a 128kbps que emet tv3hd, però no se com es podria fer.
 
Avatar de l’usuari
fabrebatalla18
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3515
Membre des de: ds. 11 juny 2011, 17:30

Re: Capturar l'audio de TV3 o de TV3HD?

dv. 01 ago. 2014, 19:06

Bilkoff ha escrit:
Si, es el que volia dir.
Estic d'acord en que es perd al enviar, passar per l'aire, etc, però només en les emissions analògiques, en les digitals no deuria d'haver problema de degradació.
Pense que si que es possible guardar aquell ac3+ a 128kbps que emet tv3hd, però no se com es podria fer.

Aviam, el grabador captura en contenidor TS i a dintre estan les diferents pistes d'audio i de video, i tu captures l'audio en AC3+ a 128 kbps, no pas aquest audio ja transformat, tot i aixi, si vulguesis obtenir un millor audio jo crec que l'unica forma seria ananat als estudis de grabacio... ^^u ja que estic força segur que ells ja emeten la programacio amb el format AC3, no emeten en PCM... ni res per l'estil, no es la capturadora que converteix l'audio a AC3... m'explico?
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Capturar l'audio de TV3 o de TV3HD?

dv. 01 ago. 2014, 19:52

@Bilkoff, sempre es perden dades, per molt irrisòries que siguin i es tracti d'un medi digital. El que passa que gairebé no es noten comparades amb l'analògic.

@fabrebatalla18, el que estic dient és que l'arxiu original ja inclou l'EAC3, (el que tu anomenes ac3+), però des que surt dels estudis fins a arribar a la capturadora/tele/gravadora/sintonitzador "perd" pel camí qualitat, tot i ser digital la transmissió. Després el gravador/capturador llegeix aquestes dades rebudes i les emmagatzema en un .ts, (transport stream), que és el més normal avui dia perquè es va decidir implantar-ho d'aquesta manera i no pas en mkv per exemple.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 19 visitants