Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
KrLx_roller
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dg. 24 feb. 2019, 22:00

Convertir audio de 23,976fps a 25fps

ds. 15 juny 2019, 13:00

Hola!

Estic descarregant des d'una pagina web A fitxers MKV d'un anime en FullHD que tenen dues pistes d’àudio: Japonès i Anglès. I una pista de subtítols: Anglès.
 
Son animes que veia quan era més jove i també les vull en català. Així que els he descarregat des d’una altra font B amb tres pistes d’àudio: Japonès, Català i Espanyol. I dues pistes de subtítols: Català i Espanyol.

M'agradaria conservar totes les pistes d'audio i subtitols dels dos arxius MKV de les fonts A i B. El problema és que els fitxers MKV d’origen A tenen una velocitat de fotograma de 23.976 fps i els fitxers MKV de la font B tenen una velocitat de fotograma de 25 fps. Això significa que quan moc les pistes d'àudio i de subtítols de la font B sobre els fitxers MKV de la font A, l'àudio i els subtítols no estan sincronitzats. El pitjor és que va molt ràpidament i, després del primer minut, ja és notable!

Algú sap com solucionar-ho?

He buscat per Google però no he conseguir fer-ho funcionar correctament. Utilitzo MKVToolnix per moure pistes entre fitxers MKV.

Qualsevol ajuda sera molt benviguda!

Moltes gràcies!
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

ds. 15 juny 2019, 16:04

amb el megui pots fer el que vols aqui teu expliquen para ac3 pero et serveix per a molts mes formats. https://www.vichaunter.org/como-se-hace ... dio-en-ac3 a10
xaiman l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 15 juny 2019, 22:13, en total s’ha editat 1 vegada.
 
KrLx_roller
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dg. 24 feb. 2019, 22:00

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

ds. 15 juny 2019, 20:32

Perfecte, ho provo ara, moltes gràcies! Només per assegurar-me que ho faig bé: extrac la pista d'audio del MKV, la passo per aquest programa i després la importo al MKV de nou, oi?

Gràcies!
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

ds. 15 juny 2019, 22:13

uff aixo depen, el mes segur que tindras que sincronitzar jo utilitzo https://www.audacityteam.org/ en el millor dels casos posan un delay al mkvtool tindras suficient, per sabero cuan de temps utilitza el audacity. a10
 
Avatar de l’usuari
xagasa
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3871
Membre des de: dl. 26 maig 2014, 10:16
Ubicació: Planeta M2

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

ds. 15 juny 2019, 22:54

Jo utilitzo megui normalment per pasar de 25fps a 23fps i tal com dius es extreure l'audio amb mkvtoolnix.
Un cop tinguis l'audio extret.

1-Obrir el programa megui
2- Audio imput per carregar l'audio.
3- Un cop carregat l'audio clicka el recuadre ''Config''
4- Sobrira una nova finestra. Clicka on posa ''Time Modification'' Veuras una pestanya clicka i veuras que es desplega.
Alli eligeix la velocitat que vols canviar.
5- Un cop seleccionat el canvi de fps li dones click en el recuadre ok.
6- Ara tornaras a estar a la finestra inicial i li dones un click al recuadre ''Queue''
7-Sobrira una nova finestra. On posa ''Priority'' Donali al desplegable i selecciona ''High''
8- En aquests moments començara el canvi de fps per exemple de 23 fps a 25 fps.
(Si es el primer cop que l'utilitzes segurament et sortira una finestreta actualitzant el programa.
No et preocupis no pasa res la actualitzacio es automatica quan acabi iniciara el canvi de fps)
 
KrLx_roller
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dg. 24 feb. 2019, 22:00

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

dg. 16 juny 2019, 19:44

Moltes gràcies a tothom!

Ara tinc un problema una mica extrany... ja he conseguit reconvertir la pista d'àudio i vull importar l'arxiu AC3 al MKV utilitzant MKVToolnix GUI però té un comportament un pèl extrany.

1- El MKV original que vull utilitzar com a base té per defecte idioma Japonès i subtitols en Anglès i m'agradaria conservar aquesta configuració. Però al obrir el MKV amb MKVToolnix, automàticament canvia la pista per defecte a Anglès. He buscat a les preferències però no he trobat res... Ho puc canviar manualment però és un rotllo. Podria crear un script que ho fés però el comportament per defecte hauria de ser respectar la configuració inicial.

Imatge

2- Afegeixo la pista en Català, indico que l'idioma es "cat" a la configuració i faig clic a "Start Multiplexing". El tamany d'arxiu és exactament el mateix que el original sumant el tamany de la pista d'àudio. Concorda perfectament, però quan obro el MKV només veig Japonès i Anglès.

Imatge

3- Tot i que MKVToolnix ha canviat la pista per defecte a Anglès, sense jo canviar res, la pista original a l'arxiu creat segueix sent Japonès!

La veritat es que mai m'ha passat res similar, no entenc res! Potser estic fent alguna cosa malament però no tinc ni idea què pot ser! Algú sap què pot estar passant?

Moltes gràcies de nou!
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

dg. 16 juny 2019, 23:42

Prova ha reproduirlo amb el vlc o mp clasic. a10 :yeah:
 
KrLx_roller
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dg. 24 feb. 2019, 22:00

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

dl. 17 juny 2019, 08:42

xaiman ha escrit:
Prova ha reproduirlo amb el vlc o mp clasic. a10 :yeah:


De fet son els dos reproductors que sempre utilitzo i no hi ha manera, cap dels dos m'ho detecta. Això no m'ha passat mai avans!
 
KrLx_roller
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dg. 24 feb. 2019, 22:00

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

dl. 17 juny 2019, 19:02

He trobat el problema. Aquest MKV conté capítols. Es veu que la pista en Català només està disponible quan l'episodi ja ha començat (minut 1:27 aproximadament).

El MKV té 3 capítols:
1- Opening
2- Episodi
3- Ending

L'opening i l'ending es troben en arxius MKV diferents, a dins del mateix directori. Els episodis carreguen la informació i obren l'opening al principi, quan l'episodi se suposa que ha de començar carreguen l'arxiu de l'episodi i el mateix amb l'ending. Si moc l'arxiu de l'episodi a una carpeta on no hi ha opening o ending, l'episodi comença automàticament sense opening o ending. Quina bojeria! No sabia que això podia funcionat d'aquesta manera...
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

dl. 17 juny 2019, 20:10

Con el mkvtoolnix le puedes cambiar el orden de las pistas y/o forzarlas. Por defecto, sin tocar nada, el primer audio que sonará al reproducir el mkv, es el primero de la lista.
La imagen que has posteado, te está diciendo que, cuando lo reproduzcas, se oiga en inglés, porque así está marcado. También es posible configurar en el reproductor que uses, el idioma del audio y subtítulo que quieres que cargue primero, pero eso es otra historia.
Lo del audio en catalán es un misterio. Lo único que se me ocurre es que, al tener el OP y ED por separado, no te lo detecte, pero para salir de dudas, descárgate MediaInfo. Es un programa gratuito que va de lujo para saber qué tipo de archivo es y/o qué contiene un archivo multimedia.

PD: Te he hecho un pequeño videotutorial.

Imatge
 
Avatar de l’usuari
xaiman
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2456
Membre des de: dv. 15 set. 2006, 22:28
Ubicació: al planeta d'en kaito

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

dl. 17 juny 2019, 21:51

veus en tato que apanyat amb videotutorials i tot jajaja. a10 :yeah:
 
KrLx_roller
Usuari
Usuari
Entrades: 12
Membre des de: dg. 24 feb. 2019, 22:00

Re: Convertir audio de 23,976fps a 25fps

dt. 18 juny 2019, 09:39

Moltes gràcies a tothom! Al final he trobat la solució. El problema que hi havia, com ja havia comentat, era que l'arxiu MKV contenia la informació del opening, episodi i ending, pero l'opening i l'ending no estaven junts, sino que el reproductor obté la informació de la pista "Chapters" i carregava l'arxiu que necessitava. Al final, per aconseguir el que volia he creat un script que:

1- Ajunta l'opening, l'episodi i l'ending.
2- Elimina la informació dels "chapters" perquè donava problemes. Tot i així haig de fer un parell més de proves perquè m'agradaria conservar aquesta informació.
3- Afegeix la pista d'àudio en català que prèviament he extret d'un altre MKV.
4- El MKV original té la pista en Japonès per defecte però quan carrego la informació a mkvmerge automàticament posa la pista en Anglès per defecte, aixi que l'script torna a posar la pista Japonès per defecte.

I crec que això és tot! Afortunadament després de la conversió, l'audio encaixa perfectament sobre la base així que es perfecte! La única cosa que queda es automatitzar el procés per a que faci els 112 arxius automàticament, cosa que ja gairebé tinc apunt!

Moltes gràcies a tothom de nou!

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 16 visitants