Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
capy18
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 102
Membre des de: dt. 10 març 2009, 22:08

Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dl. 04 gen. 2021, 18:40

Hola a tots,

Em dic Carlos i aquests dies m'estava revisionant Slam Dunk (release Dave2) i m'he adonat que els endings des de el capítol 26 al 46 tenen l'audio malament.
M'agradaria poder editar-los i afegir el que correspon com el cap 47.
Soc molt nou en el tema d'edició i voldria únicament retocar l'audio sense carregar-me l'encoding del video.
Desconec quin seria el millor programa per a fer aquesta tasca i com hauria de configurar la sortida per a que em deixi tot com estava tret de l'audio final. Tinc el Premiere pro 2020 que l'utilitzo per a fer edicions de video de gopro, però per a això, no sé com podria fer-ho.
Em podria algú donar un cop de mà recomanant-me algun programa i configuracions siusplau?

Moltes gràces ^^
 
Avatar de l’usuari
starbuck
Usuari
Usuari
Entrades: 5
Membre des de: dg. 27 des. 2020, 11:13

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dc. 06 gen. 2021, 13:48

Hola, si el format és mkv el que pots fer es extreure només l'audio amb una eina com mkvtoolnix (https://mkvtoolnix.download/) i ja el podràs editar. Si és un altre format hauries de poder extreure el track d'audio amb ffmpeg (https://ffmpeg.org/download.html), alguna cosa així (dels primers resultats a google):

ffmpeg -i input-video.avi -vn -acodec copy output-audio.aac

Segurament algú amb més experiència ens pot ajudar més, jo estic començant i al final es com tot, requereix pràctica i moltes proves, ffmpeg per exemple té moltíssimes opcions.

Salut.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dj. 07 gen. 2021, 00:16

Com diu starbuck, si és un mkv, et cal el mkvtoolnix, que és el nucli, però per extreure, et fa falta el gMKVExtractGUI o el MKVcleaver.
Si fot un m2ts, contenidor que duu els blurays, et cal el tsMuxerGUI.

En aquest fil, se'n parla més o menys del tema, i allà hi trobaràs un videotutorial on et pot servir per fer-te una idea.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
capy18
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 102
Membre des de: dt. 10 març 2009, 22:08

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dj. 07 gen. 2021, 15:13

Moltes gràcies als 2.

El que busco realment és un editor de video com Premiere que em deixi veure tant la pista d'audio com el video a la vegada.
D'aquesta manera no m'he de ficar a extreu-re audios amb més eines tret del mateix programa d'ediciío i fer després una sincronització.

Ahir vaig trobar un programa que es diu "SolveigMM video splitter" que em deixa retallar i enganxar directament el video i audio d'un altre arxiu. No és el més òptim però m'esta servint per a eliminar l'antic ending amb l'audio malament i ficar el nou tot fent ús del mateix ending d'un altre capítol (música correcte) sense pèrdua de qualitat.
Potser em vaig explicar malament i la manera més ràpida és retallar parts del video amb audio i ficar la nova.

Creieu que és més ràpid el que faig o és millor fer ús d'aquestes eines que m'heu dit o un altre programa?

Salutacions!
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dj. 07 gen. 2021, 20:01

Tant és el programa d'edició de vídeo. Utilitza el que millor et vagi i més còmode treballis amb ell, ja sigui premiere, vegas o aquest que anomenes. Al cap i a la fi, tots treballen semblant. El que sí et diré que, després de fer totes les modificacions que li facis a l'arxiu original, (canviar l'ending), et tocarà renderitzar, és a dir, crear un arxiu nou del l'edició feta.
Ja depèn de l'ordinador que tinguis per tal que acabi abans o no.
Si només vols editar àudio sense tocar el vídeo, jo et recomano qualsevol un editor d'àudio que tingui la opció de carregar vídeo. Sé que l'Adobe Audition en té, però no és de franc, encara que... :xiulant:
Jo aquí el que feia era crear-me un .avi sense audio amb una resolució penosa i un bitrate igual de penós. Carrega aquest vídeo i l'àudio extret per separat. I això per què? doncs perquè no tothom té un ordinador de la NASA, i treballar amb un vídeo FullHD/4K, depenent de l'ordinador que tinguem, anirà lent carregant el vídeo original. Per això prefereixo abans fer un ripeig fastigós i sincronitzar àudios. (Aquest mètode ja no el faig servir perquè sóc massa bo.) :bleh:
Ja dic, cadascú té la seva manera de treballar i tractar el mateix assumpte/"problema" de diferents maneres. I com et dic abans, troba la forma on més còmode et trobis i programes/eïnes que més fàcil et resultin a l'hora de posar-t'hi.
Com diuen més amunt, tot és qüestió de pràctica. ;-)
PD: Va, et faré un videotutorial de com jo ho faria. Miraré de baixar-me els epis 46 i 47 d'Slam Dunk .
Imatge
 
Avatar de l’usuari
dani98
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 338
Membre des de: dc. 03 juny 2015, 21:41
Ubicació: Vic

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dj. 07 gen. 2021, 20:15

Com t'ha explicat en tato, és igual el programa que utilitzis, lo important és que sàpigues fer-lo servir i estiguis familiaritzat. Jo faig exactament el que ha dit ell, encodejo el vídeo amb una qualitat baixa, i després amb els àudios ho sincronitzo amb un programa d'edició de vídeo. Exportes l'àudio editat i només l'hauràs d'afegir al vídeo, i així no perds qualitat de vídeo.

No sé en quin format està els de Slam Dunk, si són mkv, com t'han dit el Mkvtoolnix va perfecte (també pots afegir i treure el que volguis del mkv).

HYPE amb el videotutorial :lol:
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dv. 08 gen. 2021, 00:27

Agafeu crispetes. Videotutorial.

PD: La he liado parda. :lol:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
dani98
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 338
Membre des de: dc. 03 juny 2015, 21:41
Ubicació: Vic

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dv. 08 gen. 2021, 01:57

Jajaja boníssim com sempre. Sort que avui has ficat sucre al cafè :lol:
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dv. 08 gen. 2021, 05:07

Però m'he equvocat de cafè i era descafeinat. :plora:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
starbuck
Usuari
Usuari
Entrades: 5
Membre des de: dg. 27 des. 2020, 11:13

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

ds. 09 gen. 2021, 13:08

tato25 ha escrit:
Agafeu crispetes. Videotutorial.

PD: La he liado parda. :lol:


Genial al tuto! molt ben explicat, bona feina!
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

ds. 09 gen. 2021, 19:13

Gràcies, starbuck. com dic sempre: si amb els meus tutos d'estar per casa, ajudo per tal que enteneu conceptes i posar-los en pràctica, ja em dono per satisfet.
Compte! Mètodes de fer les coses, eïnes i/o programes n'hi ha un munt, com també gent més experta que jo, i que també s'expliqui millor.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
capy18
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 102
Membre des de: dt. 10 març 2009, 22:08

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dt. 12 gen. 2021, 15:34

tato25 ha escrit:
Agafeu crispetes. Videotutorial.

PD: La he liado parda. :lol:


Holaaa!

Sorry per contestar tant tard. Aquests dies no he pogut estar molt al PC i menys tenir temps per a veure complet el video tutorial.
Haha molt bo el video de principi a final amb tots els comentaris!
Moltes gràcies per prendre't el teu temps en fer-lo.

El tinc descarregat i guardat com un tresor :bleh:

La idea que planteges és pràcticament la mateixa que feia jo però retallant també el video. S'ha de dir que si fes un video de com ho faig jo, més d'un s'enriuria per lo malament que va el programa en comparació a lo que presentes tú. Més pasos però molt més fàcils que cuadrar temps de videos com feia jo.
No sé si a algú li interessarà tenir els endings de la mateixa manera de com vull deixar-los. Més que res per respectar com es van emetre al K3.
Quan acabi de retocar tots els videos li preguntaré a en Dave2 si li sembla bé d'afegir-los com a versió 2.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dt. 12 gen. 2021, 20:56

De res, capy18. Si en Dave2 li agradés la idea, no cal repujar tot l'episodi sencer on especifiqui que és una v2. N'hi ha prou amb fer "parches". Aquests canviarien l'àudio de la versió d'en Dave2 per la teva. Qui vulgui aquesta v2, hauria de tenir l'episodi original i el teu "parche" a la mateixa carpeta, executar-lo i esperar a que acabi per tenir la V2.
Aquests "parches" es fan servir molt per corregir subtítuls, ja que el pes sol ser el mateix que l'arxiu original. En altres paraules, jo els faig servir per canviar coses petites, subtituls i/o pistes d'audio lossly/amb pèrdua del tipus AC3, AAC, MP3, OGG... Si l'arxiu a modificar ocupa més de, posem 40mb, miro de pujar l'arxiu complet. M'explico:
Per exemple estic fent un episodi triaudio, spa-cat-jpn, d'un anime dins d'un mkv i em passen un milllor àudio català, (posem que spa i cat són aac-lc). Jo canvio aquest pel que duia el muntatge original creant una V2 i pujaria el "parche2. En canvi, si aquest àudio que em passen és un DTS-HD MA, directament pujaria el nou mkv creat, que seria la V2 i res de "parches".

Ara me'n vaig a sopar. Més tard te'n faig un altre videotutorial explicant-te millor tot això, per si algun dia et decideixes fer-ho. Així ja ho tindràs.

PD: Crear y aplicar parches v2.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
capy18
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 102
Membre des de: dt. 10 març 2009, 22:08

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dl. 18 gen. 2021, 18:44

tato25 ha escrit:
De res, capy18. Si en Dave2 li agradés la idea, no cal repujar tot l'episodi sencer on especifiqui que és una v2. N'hi ha prou amb fer "parches". Aquests canviarien l'àudio de la versió d'en Dave2 per la teva. Qui vulgui aquesta v2, hauria de tenir l'episodi original i el teu "parche" a la mateixa carpeta, executar-lo i esperar a que acabi per tenir la V2.
Aquests "parches" es fan servir molt per corregir subtítuls, ja que el pes sol ser el mateix que l'arxiu original. En altres paraules, jo els faig servir per canviar coses petites, subtituls i/o pistes d'audio lossly/amb pèrdua del tipus AC3, AAC, MP3, OGG... Si l'arxiu a modificar ocupa més de, posem 40mb, miro de pujar l'arxiu complet. M'explico:
Per exemple estic fent un episodi triaudio, spa-cat-jpn, d'un anime dins d'un mkv i em passen un milllor àudio català, (posem que spa i cat són aac-lc). Jo canvio aquest pel que duia el muntatge original creant una V2 i pujaria el "parche2. En canvi, si aquest àudio que em passen és un DTS-HD MA, directament pujaria el nou mkv creat, que seria la V2 i res de "parches".

Ara me'n vaig a sopar. Més tard te'n faig un altre videotutorial explicant-te millor tot això, per si algun dia et decideixes fer-ho. Així ja ho tindràs.

PD: Crear y aplicar parches v2.


Hola Tato25!
Un cop més gràcies pel temps que t'has pres en fer el video. Un altre més per a guardar a la meva bliblioteca particular haha :bleh:
Tot molt clar i fàcil de fer un cop més.
Desconeixia això del "parche". Sempre he vist v2 a molts videos que he descarregat per aquí. Segurament perquè es canviava video i demés i la possibilitat de fer ús d'això tenia poc sentit com tú ben deies.
A veure si em puc posar pròximament i deixar això enllestit i a veure què li sembla a en Dave2.

No sé pas si aquest tema es podria afegir a un més general on es pugués recopilar tot per dubtes ja sigui això, encodejar, etc.

PD: Em posaré el pegat i bandana pirata a veure si trobo l'audition :jiji:
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Dubte: Com editar l'audio d'un video sense haver de fer recoding de video

dl. 18 gen. 2021, 22:53

Si tens cap dubte, em pots enviar un mp, i si sé la resposta, no tinc cap problema en agafar i posar-me a fer un videotutorial.
I t'entenc. Quan molts anys enrere buscava informació/tutorials de fer això o allò altre, sempre hi havia algú que et saltava i et deia: "això ja s'ha explicat 1.000 vegades", i comprenc que pot cansar trobar-te sempre el mateix missatge preguntant el mateix dia rere dia. Però alhora, si per aquell temps, al fòrum/web que sigui, s'haguessin molestat en crear una secció d'ajut, i deixar ben clar que en aquella secció trobaríeu X material, la gent, tret d'algú espontani, sabria on buscar. Cal aclarir, que molts d'aquells tutorials, anaven a l'idea. És a dir, ja es donava per fet que tenies certs coneixements. I això a mi, que era un novell, em tocava molt la pera, perquè aparexia de nou el personatge d'abans, dient-te: "busca-ho per la xarxa".
A veure, no estic dient que t'ho donin tot mastegat, però si diguem que el tutorial era de nivell avançat, a la mateixa secció no trobaves la introducció o nivel básic d'aquella matèria en concret.
Sí, sembla que la gent és garrepa amb compartir el coneixement que han adquirit. I per això, jo miro d'explicar-ho d'una forma senzilla i clara, (com dic sempre n'hi ha més gent que en sap més que jo), i si això serveix per fer-vos una idea, doncs missió complerta.
A més, també els mètodes van canviant, però l'important és tenir la base/un mínim de coneixement per iniciar-te.
PD: Un bon pirata sempre ha de dur penjat el lloro a l'espatlla. :profident:
tato25 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. 19 feb. 2021, 17:59, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 30 visitants