Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
renfire
Usuari
Usuari
Entrades: 3
Membre des de: dt. 08 juny 2021, 01:27

Re: SSH

dc. 09 juny 2021, 23:14

bitERROR ha escrit:
Obru aquest fil fins i tot abans d googlejar.

Ni havent dit al mad93 q en tenia prou amb s'ftp, ara, q m'estic acostumant a la feina a treballar amb un servidor unix per consola via telnet, l'estic veient sa practicitat davant es control remot visual. Sobre tot pq permet accedir al servidor des d qualsevol plataforma, ràpidament, amb tot el necesari per gestionar el server i sense haver d mester res més.

Idò, vull fer-ho al meu ubuntu. Algú me pot dir q he d fer o té alguna recomanació?


Intentaré explicar-ho fàcilment: per conectar-te a un ordinador per SSH necessites un client i un servidor.

El client, a Debian (Ubuntu és un derivat de Debian), s'instal·la amb el paquet openssh-client, i el servidor amb el paquet openssh-server.

Per defecte, el servidor usa el port 22. I el client assumeix aquest port (el 22) per defecte. Es poden canviar.



Tindre instal·lat el client d'SSH és suficient per connectar-te a qualsevol servidor SSH.
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2876
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

Re: SSH

dv. 11 juny 2021, 09:52

Això deu ser la repujada més èpica que he vist d'un fil xD 13 anys.

N'he aprengut molt des de llavors, és un tema que tenc dominat però gràcies per la resposta.
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants