Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
Avatar de l’usuari
Teparta
Ushinchu
Ushinchu
Entrades: 968
Membre des de: dl. 01 des. 2003, 21:45
Ubicació: Thriller Bark
Contacta:

Nou amb el ubuntu

dv. 31 des. 2010, 20:21

Holes :P nens per fi m'he decidit a sortir "del lado oscuro". I bueno la veritat es que estic una mica perdut sobretot en lo que es instalar programes ja que no tinc ni guarra de fer servir la consola i quan ho he provat em demanava ser el root, pero no he trovat la manera de fer-ho ( vamos que vaig perdudisim xD)

Bueno vaig per parts dels problemes que tinc:

Primer que tot es que no aconsegueixo una resolucio de pantalla com deu mana. M'explico, lo que es la interface del SO va perfecte pero quan navegue amb el firefox tot em surt super petit i si amplio la font les imatges em surten pixelades... i clar aixo com que no em mola gaira la veritat. Tinc una nvidia gt 7300 de 512 mb i li vaig instalar els drivers que em recomanava el ubuntu, tot i que em surtien 3 versions diferents i nomes vaig instalar la que em deia que era la mes nova....

Despres, quan intento ficar un repositori desde l'administració de sistema/origenes de software/otro software no em deixa, es a dir, posso la direcció del repositori, per exemple medibuntu pero despres no em deixa picar el botó d'afegir el repositori... he provat varis i sempre el mateix. Crec que faig alguna cosa malament.

Es que per exemple vulc instalar el jdownloader i no hi ha manera, ni en consola per lo del root ni desde la interface gràfica i clar m'estic rallant ja una mica :P

Bè ja em donareu alguns consells per veure si ho aconsegueixo :adeu:
Imatge :Teparta:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

Re: Nou amb el ubuntu

dv. 31 des. 2010, 21:43

Hola Teparta ;)

Per a executar una aplicació com a root només has de posar al davant "sudo". La clau que et demanarà és la del teu usuari.

A l'ubuntu, al menú aplicacions hi trobes el "Centre de programari de l'Ubuntu", a sota de tot, alli pots instal·lar el que vulguis.

En mode consola seria:
sudo aptitude update (actualitzes la base de dades de programes)
sudo aptitude search <programa> (busques el programa que vols)
sudo aptitude install <programa> (instal·les el programa i tot el que necessiti per funcionar)

El del firefox ho fan alguns drivers d'acceleració. El que vaig fer jo va ser augmentar la font mínima per defecte del firefox. "opcions" -> "Contingut" -> "Tipus de lletra i color".

El jdownloader el pots instal·lar com a usuari, no fa falta que siguis root. Si t'hi fixes, la versió de linux, té un arxiu que es diu jd.sh (si no ho han canviat). Descomprimeixes el que t'has descarregat, vas a la carpeta (via consola) i escrius "./jd.sh".
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
botifarreitor
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 104
Membre des de: dg. 11 nov. 2007, 20:47
Ubicació: entre l'Albufera i el Carraixet

Re: Nou amb el ubuntu

ds. 01 gen. 2011, 12:43

Hola, Teparta.
No sé quina versió de l'Ubuntu estaràs gastant. Si és la 10.10, has de tindre en compte que aquesta versió no porta instal·lat per defecte l'aptitude, llavors abans de fer lo que t'ha dit en Mad, hauries de fer lo següent:
sudo apt-get install aptitude
Després ja podràs seguir com t'ha dit en Mad.
Una cosa que a mi em va anar molt bé des de que vaig mamprendre amb l'Ubuntu va ser aquest blog: http://ubuntu-guia.blogspot.com/2009/07/cosas-que-hacer-despues-de-instalar.html. Explica i facilita la instal·lació de molts programes i efectes, entre d'altres el jdownloader.
Espere que et siga d'ajuda :yeah:
¡Feliç any nou! :adeu:
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Nou amb el ubuntu

ds. 29 gen. 2011, 02:48

I si vols ser root a la consola, (Terminal), per no posar cada vegada sudo, escriu sudo su i poses la teva contrasenya i ale.
Imatge
 
Jimics
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dv. 11 abr. 2014, 14:08

Re: Nou amb el ubuntu

dv. 18 abr. 2014, 11:39

Et resumeixo, per a instal·lar cal ser administrador (root). A ubuntu pots entrar amb

sudo su 'contrassenya'


Un cop com a administrador pots instal·lar de varies (moltes) maneres, però si no has tocat mai la consola...

software-center


Tot i que no estaria malament endinsar-se al món de la pantalleta negra amb 'apt-get', 'aptitude', 'synaptic' ...
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Nou amb el ubuntu

dv. 18 abr. 2014, 12:32

Home, no cal ser root com a tal a ubuntu per tal d'instal·lar. N'hi ha prou amb sudo apt-get install + el paquet, escriure la contrsenya d'usuari i enter. Això sempre i quan estigui el teu usuari estigui afegit al fitxer sudoers, que normalment ja hi és afegit, però n'hi han distros que t'ho has de fer tu.

Sobre els administradors de paquets, personalment em quedo amb synaptic si és pel mètode gràfic i no pas consola. El software-center mai m'ha agradat. Sí, és molt còmode per instal·lar, però no pas per fer el contrari. Esborra el programa o aplicació, però gairebé mai treu els arxius de configuració, (el "purge"), cosa que sí fa el synaptic triant l'opció "desinstalar completamente", (la icona en el llistat és més grana que vermella).

PD: Hem revifat el fil. :P
Imatge
 
Jimics
Usuari
Usuari
Entrades: 7
Membre des de: dv. 11 abr. 2014, 14:08

Re: Nou amb el ubuntu

dv. 18 abr. 2014, 23:03

Sep, que s'estava morint haha

Si estàs als sudoers ja és en part ser root, crec que és millor entrar com a root, fer els canvis que calguin i tancar el root, si no els sudoers es descontrolen

Personalment apt-get, és massa senzill d'utilitzar;

Teparta:
apt-get install 'x'
apt-get remove 'x'
apt-get purge 'x'
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Nou amb el ubuntu

ds. 19 abr. 2014, 04:11

Exacte, i li sumo apt-get autoclean i apt-get autoremove.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
eudald
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 264
Membre des de: ds. 26 oct. 2013, 12:10
Ubicació: Barcelona

Re: Nou amb el ubuntu

dg. 20 abr. 2014, 20:31

No té molt a veure amb el títol però, Ubuntu està bé? Val la pena? És que n'he sentit moltes coses d'ell, tan bones com dolentes.
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Nou amb el ubuntu

dg. 20 abr. 2014, 23:53

A mi des que van implantar l'unity, (l'entorn gràfic), no m'agrada. Es pot canviar per un altre, però em quedo amb el xubuntu i el seu XFCE. Ara bé, dels que he provat, linuxmint amb XFCE i opensuse estan prou bé, com a monstre, em quedo amb debian, el pare d'ubuntu i derivats. També recomanen molt archlinux , però és més per a usuaris més experimentats ja que es tot per codi fins que li afegeixes l'entorn gràfic.

Però sens dubte, una de les coses que té de bo linux, a part de ser de franc, (la majoria), és la possibilitat de fer-te'l a mida. Per contra, i potser el més gran però que faci que la gent encara es decanti per windows és, per a mi, configurar qualsevol hardware que no hi sigui a la seva base de dades o els conflictes i manca de dependències. Això pot arribar a desesperar, ho dic per experiència. Altre, pels amants dels jocs, és la incompatibilitat. Cert que el wine pot simular un windows, però no tots els jocs funciones, o no una bona part. I en una petita mesura, programes que usem a windows i no hem trobat l'equivalent a linux, n'hi han de semblants, però no exactes, com pot ser el Megui, que per a mi és primordial per a ripejar. Ni avidemux, ni handbrake m'han satisfet tant com Megui. No dubto que siguin bons programes, però per a mi no completen les meves expectatives.

Ara bé, per mirar emails, twitejar, entrar al facebook, mirar pel·lis i 4 parides més, qualsevol distro servirà.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
eudald
Sanshinchu
Sanshinchu
Entrades: 264
Membre des de: ds. 26 oct. 2013, 12:10
Ubicació: Barcelona

Re: Nou amb el ubuntu

dl. 21 abr. 2014, 00:48

Entesos, gràcies per la informació :yeah:
 
Avatar de l’usuari
bos257
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 644
Membre des de: dc. 18 maig 2005, 17:48
Ubicació: Barna
Contacta:

Re: Nou amb el ubuntu

dv. 13 juny 2014, 12:30

l'ubuntu es el mes de cara a l'usuari, com si fos el windos, es el mes senzill, el mes compatible i el mes utilitzat per usuaris. A mi personalment m'agrada bastant el fedora, no es el mes maco ni res però de cara a marranejar per mi es el millor.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
tato25
Chishinchu
Chishinchu
Entrades: 3524
Membre des de: dg. 24 jul. 2005, 16:21
Contacta:

Re: Nou amb el ubuntu

dv. 13 juny 2014, 14:54

Doncs un força semblant en estètica a win7/vista és l'opensuse.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
bos257
Sushinchu
Sushinchu
Entrades: 644
Membre des de: dc. 18 maig 2005, 17:48
Ubicació: Barna
Contacta:

Re: Nou amb el ubuntu

dg. 15 juny 2014, 17:53

qualsevol amb el kde, una mica massa carregat pel meu gust pero bueno.
Imatge

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants