Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
klixato

petita guia de ordres de linux

dl. 14 ago. 2006, 12:38

doncs res, que ahir al vespre m'aborria una mica i vaig decidir escriure això:

http://guifi.net/ca/node/5207

quines creieu que fan falta i que és una aberració que me les hagi deixat? :huh:

espero que sigui útil (almenys un ja ha dit que per ell li era :jaja: )
 
4catalonia

dl. 14 ago. 2006, 14:28

Moltes gràcies, la veritat és que a mi em serà de força ajuda, doncs sovint em fa mandra mirar com es feien certes coses, no faig servir el Linux gaire sovint i clar les coses es van oblidant, lo dit merci :adeu:
 
Avatar de l’usuari
bitERROR
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 2877
Membre des de: dt. 16 des. 2003, 01:57
Ubicació: El cajón de las braguitas

dl. 14 ago. 2006, 14:49

Som força ignorant en el tema però ara a sa feina d tant en tant em toca entrar a un servidor unix per consola. Em conec poques ordres, i les q conec he vist q són iguals a les d linux, a sa teva llista. Potser faig una pregunta absurda, però ses ordres d linux són ses mateixes q a unix?

Em vindria millor tenir sa teva llista guardada q no pas aquest totxo d llibre q tinc d unix. ^^u
Imatge
Si teniu qualque problema amb lcrypt.eu contacteu amb mi pel fòrum, twitter, discord o telegram
 
klixato

dl. 14 ago. 2006, 22:52

majoritàriament i per ordres com les que he posat a la llista et podria dir que si, que són el mateix, segons quins altres tipus d'ordres ja es diferencien més, però per les que he posat diria que tant a unix com linux t'aniran igual
 
TasMan

dl. 14 ago. 2006, 23:04

Els comandos entre UNIX i LINUX són, sinó igual, molt pareguts.

Te n'has deixat les dues meves preferides :plora: :

ps (per a llistar els processos)
i kill (per a tancar-los.Argument -9 per a fulminar-los :laser: )

i el iwconfig es el mateix que el ifconfig, però per a configurar tarjetes de wifi.

Adeeeeu! ;-)

PD: Jo a voltes busque les ordres en aquesta pàgina que està molt complet, però dona palo buscar-ho perque es tot text sense format.
 
Krovikan

dl. 14 ago. 2006, 23:18

Bona recopilació. :yeah:

Trobo a faltar algunes comandes bastant importants per mi:

Treball amb fitxers

gzip <-- si, desde que hi és el bzip2 no és gran cosa, però encara s'utilitza.

Edició

cat

Treball amb processos

top
ps
kill
init


Salutacions :adeu:

PD: Veig que el tas s'ha adelantat mentres escribia. :P

PD2: Una bona web com la que diu el tas és --> http://linuxreviews.org/man/ i bé formatat.
 
TasMan

dt. 15 ago. 2006, 17:08

Krovikan ha escrit:
PD2: Una bona web com la que diu el tas és --> http://linuxreviews.org/man/ i bé formatat.


Molt bona pàgina, me l'apunte :xiulant: , llàstima que sigui multillenguatge, però no està ni el català ni el castellà.

Per cert, el cat més ve es un visor no un editor de fitxers. També, segons el man, diu que és un concatenador???, crec que voldrà dir fent cat Fitxer1 Fitxer2 FitxerN > Fitxer_NOU

i allò del gzip no s'utilitza tant perquè ja ho fa el tar afegint-li l'opció -z.

Mira, ara que m'enrecorde, bé estos son per a més avançats, però bé...

expr (Fa operacións bàsiques) per exemple expr X + Y (on X i Y són numeros) Tot ha d'estar separat.

test ( per a programar en shell és molt important, compara expresions, i diu si un fitxer existeix, és un fitxer de blocs, de caracter, o és un directori (En linux, tot són fitxers, inclús els directoris), i un fum de coses més, que millor feu un man.

:adeu:
 
Krovikan

dt. 15 ago. 2006, 17:20

TasMan ha escrit:
En linux, tot són fitxers, inclús els directoris

:adeu:


Si els que usen Windows no acaban de pair que les unitats de disc (i ja de pas tot el hardware) siguin fitxers... ^^u


Salutacions :adeu:
 
klixato

dc. 16 ago. 2006, 21:59

anotat i he agafat unes quaaaantes de l'enllaç que ha posat en tas, merci! :yeah: :yeah:
 
Avatar de l’usuari
Morest
Arashinchu
Arashinchu
Entrades: 185
Membre des de: dt. 14 juny 2005, 20:37
Ubicació: Banyoles - Girona
Contacta:

dj. 17 ago. 2006, 23:46

Jo trobo que el joe tb es un bon editor de text, i a més és més fàcil d'apendre que el vi i l'emacs.

Tb un locate per trobar fitxers i tal estaria bé
Imatge
 
TasMan

dv. 18 ago. 2006, 20:25

Morest ha escrit:
Tb un locate per trobar fitxers i tal estaria bé


Recorda que el locate no és res sense fer-li abans un updatedb :bleh:

El locate és molt bó perquè no busca en nom de fitxers recursivament, sino consulta una base de dades, per això és molt ràpid. La desventatja és que no s'actaulitza si no li tornes a fer un updatedb.

Però molt bó també ixe comando. :yeah:

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants