Anime i manga en català

Moderadors: Guiru, Maki

 
samati

win xp o linux?

dc. 30 ago. 2006, 23:01

Hola, estic pensant de cambiar el xp pel linux, pero tinc dubtes:

1-Tindre problemes amb els drivers, jocs i la resta de programes?
2-He llegit per internet que no nomes hiha un linux, quin hem recomaneu?
3-Que s'ha de fer per instalar-lo(jo nomes vull el linux, sense win)?

Adeu i moltes gracies.
 
Krovikan

Re: win xp o linux?

dc. 30 ago. 2006, 23:20

samati ha escrit:
Hola, estic pensant de cambiar el xp pel linux, pero tinc dubtes:

1-Tindre problemes amb els drivers, jocs i la resta de programes?
2-He llegit per internet que no nomes hiha un linux, quin hem recomaneu?
3-Que s'ha de fer per instalar-lo(jo nomes vull el linux, sense win)?

Adeu i moltes gracies.


1a- De drivers no tindràs problemes.
1b- De programes hi han molts substituts amb algunes excepcions. Especifica quins programes vols substituir i et direm si hi ha per a GNU/LINUX
1c- Respecte al jocs hi ha molts per a GNU/LINUX. Però si et refereixes al jocs de Hasefroch potser els podràs fer servir amb l'emulador wine o l'emulador per a jocs cedega.
Per posar un exemple: el World of Warcraft funciona 100% bé amb wine.

2- Hi han moltes, si. Pots començar amb una OpenSuSE 10.0 amb escriptori KDE. La pots descarregar aquí.

3- Insertar el CD 1 i seguir les instruccions. :P


Salutacions :adeu:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dc. 30 ago. 2006, 23:27

Per començar pots provar ubuntu, que és resultona i no acostuma a donar problemes. Per a fer la instal·lació, poses el cd i matxaques el disc dur, no té gaire més.

Pel que fa a jocs no és la millor plataforma. Es poden jugar a força jocs de windows amb el cedega, que és una emulació de les directx, però has de pagar 5 euros al trimestre per tenir-les actualitzades. Diria que per l'emule algun que altre paquets (com un zip amb el programa) podràs trobar.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
wolffan
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1631
Membre des de: ds. 20 nov. 2004, 21:11
Ubicació: Esplugues (País del foc)
Contacta:

dj. 31 ago. 2006, 15:02

El que ha dit el mad, tot i que amb alguns dispositius tindras problemes segur. El que tenen els diferents linux és que no tots tenen tots els drivers dels hardwares que es fan per a win (exemple la meva pcmcia), per tant tots els linux et poden donar potencials problemes.

I de jocs t'en pots oblidar, molt pocs dels que tinguis a casa funcionaran amb linux. (jo tinc win xp i linux per si de cas i la veritat esk el faig servir molt poc).
Imatge
DIARI D'UN INFORMÀTIC
Gràcies al Maki_ per la firma!
 
TasMan

dj. 31 ago. 2006, 16:37

Com be diuen wolffan, Mad93 i en part Krokivan, hi ha dos punts febles a Linux:

- Els controladors (drivers)
- Els Jocs i aplicacions.

En primer lloc, Linux te un fum de compatibilitat en maquinari, però la majoria de voltes fets per programadors de Linux que no tenen res a vorer en l'empresa del maquinari.

Sobre tarjeta de video, só, impresora i tarjetes ethernet no deuries tindre cap problema. però a l'hora d'escaners, mòdems (sobretot els winmodems) i webcams, pots tenir alguns problemetes, o bé perquè no hi han controladors, o bé perquè no estan del tot desenvolupats. Però el més segur, es que hi haga algun projecte en marxa.

Per altra banda, jocs hi ha molts per a linux, però no els jocs comercials, hi ha simuladors, jocs d'aventures, rol, etc, però si vols jugar als Sims o a altres jocs no podràs fer-ho (per ara).

Una de les sol·lucions es ficar-se el cedega com ben diu krokivan, i nessesariament no cal pagar res com diu Mad93, sempre hi ha una versió actualitzada a l'emule, i no cal ni serial, ni craquejar. Però no tots els jocs es poden jugar.Ací tens una base de dades de jocs que funcionen amb cedega i de la compatibilitat que té.

Per últim, hi ha molt programari per a Linux, inclús programes que fan coses extraordinaries que els windowsers mai en la vida han vist. El problema es que moltes empreses comercials comencen primer a desenvolupar programari per a windows que per a Linux, i això és el que passa amb programes com el flash. Actualment la versió de Linux és la 7 mentre que la de Windows és la 9. Malgrat que d'ací a poc ixirà la versió 9.

Però tret d'aquestes coses, a linux trobaràs una gran quantia de programari lliure i gratuït, obtindràs més rendiment, no et consumirà tants de recursos, estaràs un 99'9% segur de no contenir cap tipus de virus, i programari mal intencionat sense necessitat de tindre un antivirus, podràs tancar qualssevol programa, inclús l'escriptori, si aquest es penjara, podras estar dos o més persones en un mateix ordinador, sense molestar l'un a l'altre, i moltes més coses que no podries fer amb un windows. per no parlar del futur amb compiz. i l'xgl.
 
Avatar de l’usuari
MyGoku
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1984
Membre des de: dg. 13 feb. 2005, 11:03
Ubicació: Bescanó i Salt
Contacta:

ds. 02 set. 2006, 19:42

Bueno, sóc completament nou amb linux (vaig intentar ficar'm-hi però per problemes tècnics no vaig poder). Sé que podria crear un post nou per informar-me, però és que és una pregunta estúpida que ni s'ho mereix. xD
La pregunta: M'he fixat que amb varies distribucions de linux pots tenir com 4 escriptoris a la vegada oberts (o algo així). He probat l'ubuntu (un liveCD) i no hi ha això. La pregunta és: puc ficar-ho això en l'ubuntu? És que m'he informat una mica i estic entre l'ubuntu i l'openSUSE.

Us torno a repetir: NO TINC NI PAPA DE LINUX (doncs per això vull probar-lo).

Gràcies :adeu:
MyGoku l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. 02 set. 2006, 19:50, en total s’ha editat 2 vegades.
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

ds. 02 set. 2006, 19:46

Amb TOTES les distros pots fer servir múltiples escriptoris (bé, si fas servir un gestor gràfic megacutre ja no sé...).

Suposo que el que vols dir és que en kde, a sota surten els 4 escriptoris i els pots triar, i en gnome (amb el que va ubuntu) no surt dita barra amb els escriptoris.

No sé si a gnome surt a la barra superior, però també podries provar prement la tecla windows+f2 (o un número) a veure si canvia d'escriptori així, amb kde funciona així, però de gnome segur que en klixato o algú altre et pot orientar millor.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
Avatar de l’usuari
MyGoku
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1984
Membre des de: dg. 13 feb. 2005, 11:03
Ubicació: Bescanó i Salt
Contacta:

ds. 02 set. 2006, 19:51

Ok moltes, gràcies, esperaré una resposta seva xD ;)
Una altra qüestió: Al CD d'instalació del router (lo que més m'importa que funcioni amb linux ^^u ) hi posa:
Compatible Linux
(Sólo con conexión Ethernet)
Red Hot 7.2 y Mandrake
Bé, lo de conexió Ethernet, cap problema, ja tinc el cable, però lo de Red Hot 7.2 y Mandrake sí que no ho entenc ^^u

:adeu:
Imatge
 
Krovikan

ds. 02 set. 2006, 19:57

MyGoku ha escrit:
Ok moltes, gràcies, esperaré una resposta seva xD ;)
Una altra qüestió: Al CD d'instalació del router (lo que més m'importa que funcioni amb linux ^^u ) hi posa:
Compatible Linux
(Sólo con conexión Ethernet)
Red Hot 7.2 y Mandrake
Bé, lo de conexió Ethernet, cap problema, ja tinc el cable, però lo de Red Hot 7.2 y Mandrake sí que no ho entenc ^^u

:adeu:


Jo crec que això és una tonteria.

Ja em va dir un cop el mad que tots els routers funcionen sota Linux.

I el teu no crec que sigui l'excepció.


Salutacions :adeu:

PD: La distribució Red Hot no existeix. :bleh:

PD 2: En tot cas Red Hat i ara ni aixó. Pels usuaris de a peu és Fedora Core. ^^u
 
Avatar de l’usuari
MyGoku
Ryushinchu
Ryushinchu
Entrades: 1984
Membre des de: dg. 13 feb. 2005, 11:03
Ubicació: Bescanó i Salt
Contacta:

ds. 02 set. 2006, 20:01

Pos al cd d'instalació posa red hot xD

:adeu:
Imatge
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

ds. 02 set. 2006, 20:40

Posen dues que s'han provat, però vaja, el suport per a xarxes en linux és molt superior que en windows. Tot el que tingui ethernet funciona sota linux sense problemes.
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...
 
TasMan

ds. 02 set. 2006, 20:49

Això , és la subnormalà més gran que fan les companyies, perquè no entenen ni de linux ni de res. A un router pots accedir per LAN (ethernet) com te doni la gana. Perquè en realitat és un servidor web. Si vols, pots accedir fins i tot amb el mòbil.

Allò de RedHat, es perque no en saben ni que existeixen altres distribucions, i antigament la distribució que s'utilitzava era el redhat, perquè estava de "moda", al menys, a tots els instituts de la meva comarca donaven el Red Hat (Segons ells) perquè era el que es seguia als llibres de teoria. (Ignorants) ¬¬

Bé, tú no et preocupes de res que no tindràs cap problema en utilitzar el router amb RedHat.

PD: no intentes dir-li al del servei tècnic del ADSL que tens linux, perquè continuaràn donan-te les instruccions del windows. Propia experiència amb Ja$$Meu (Jazztel) (Incompetents)

:adeu:

PD: Es que estic de mala Os*** perquè acabe de parlar amb ells. No em feu molt de cas :P
 
Pallando

ds. 02 set. 2006, 22:43

MyGoku ha escrit:
M'he fixat que amb varies distribucions de linux pots tenir com 4 escriptoris a la vegada oberts (o algo així). He probat l'ubuntu (un liveCD) i no hi ha això. La pregunta és: puc ficar-ho això en l'ubuntu?

L'ubuntu 6.06 si que ho porta, si arrenques desde el liveCD abaix a la dreta (al costat de la paperera) veuras 4 cuadrets, aquests son els "espais de treball".
 
klixato

ds. 02 set. 2006, 23:53

mad, la navegació entre escriptoris és més ràpida i intuitiva a gnome :bleh: :bleh:

per canviar d'escriptori només has de fer Ctrl+Alt i llavors amb les fletxes et mous amunt, avall, dreta o esquerre segons a l'escriptori on vols anar :jaja:
 
Avatar de l’usuari
Mad93
Moderadors
Moderadors
Entrades: 5850
Membre des de: dj. 27 nov. 2003, 20:00
Ubicació: Vivint a la universitat ><
Contacta:

dg. 03 set. 2006, 01:21

Si a prèmer 3 tecles (separades al llarg del teclat) li dius més intuitiu que prèmer dues tecles... així aneu els de gnome :bleh:
Imatge
Tant avorrit que m'he fet un bloc... un més. Servidor mig online...

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 13 visitants